dilluns, 24 de febrer del 2014

Comentari politnómic (político - econòmic)

NOVES TECNOLOGIES                                                                                                 Setmana 9

Per a les persones grans se’ns fa difícil entendre correctament les noves tecnologies. Malgrat tot, hem de convenir que han revolucionat el món. Per als més joves és pràcticament imprescindible manegar amb soltesa els diversos sistemes de comunicació. Els telèfons mòbils ja no són, només, per parlar, sinó ordinadors de butxaca. El món al teu abast. Les prestacions varien en qüestions de mesos o setmanes. El que avui és el darrer crit de modernitat d’aquí a mig any serà un artefacte medieval. Tota aquesta immediatesa, als grans ja ens sobrepassa, encara que alguns, com jo mateix, intentem estar una mica al dia. A finals de desembre em vaig comprar un Smarphone Samsung perquè ja feia dies que els néts em deien que el mòbil que duia a era del temps de les catacumbes.

La veritat és que si no fos que el meu nét gran, enginyer informàtic, m’ha posat al dia, a hores d’ara encara no sabria com funciona. Però vaig fent i el que no sé ho pregunto. Ara bé, el que no podem fer és dir que tot això no serveix de res. Avui mateix comença a Barcelona el Mobile World Congress, que reunirà una impressionant gentada durant quatre dies i que, segons els que ho saben, deixarà més de tres-cents cinquanta milions d’euros, que bona falta ens fan. I ja sabeu que l’amo del Facebook ha comprat el sistema WhatsApp per la barbaritat de 19.000 milions de dòlars, equivalents a uns 13.500 milions d’euros. Doncs, que bé no?
Per acabar, un article de Cristina Sánchez Miret a La Vanguardia d’ahir, ens deia que “molts nois i noies prefereixen l’últim mòbil, tauleta o qualsevol altre estri tecnològic que posseir cotxe propi. Estan canviant els valors i la forma de vida. La llibertat ja la tenen i la que els falta els la dóna la tecnologia perquè no té cap tipus de frontera, ni paga benzina o peatges”. Òndia, ens hem fet grans! Salut amics i amigues. Fins dilluns, que ja albirarem la primavera!