dilluns, 9 de desembre del 2013

Comentari Politnómic (politico . economic)

POBRESA I LUXE                                                                                                       Setmana 50

Només començada la setmana següent al Gran Recapte, que vaig comentar en el politnómic passat, ens assabentem que el sector de productes i serveis de luxe d’empreses espanyoles tancarà l’any amb una facturació del 7 % superior a les xifres de l’any 2012 i arribarà als 5.120 milions d’euros. El creixement haurà estat més minso que el dels anys 2011 i 2012 que va ser del 25 % i del 15 %, respectivament.

Malgrat això, sembla que encara es va fent més grossa la distància que hi ha entre els que no tenen ni per menjar i els que els  sobren els diners. També el fastuós casament, a Barcelona,  de la parella de l'Índia ens ho demostra. Ja sabem que de rics i de pobres n'hi ha hagut i ni haurà sempre, però jo pensava que la humanitat havia anant avançat en aquest sentit. Si és que ho havia fet, ara ens trobem en un període de retrocés accelerat i, molt em temo, que continuarem anant força temps en aquest sentit. Sembla difícil que el gran capital s’avingui a canvis importants. Per exemple, els polítics  no són partidaris  de fer pagar més impostos a les grans fortunes amb l’excusa que pot propiciar una fugida de capitals. Doncs, com s’ha de fer per equilibrar mínimament la balança? No sé si m’he explicat prou bé, però penso que m’entendreu! Perquè el pagament dels impostos, ben equilibrats, hauria de servir per compensar les desigualtats. És lògic que paguin més les rendes del treball que les del capital? I no em refereixo als interessos dels petits estalviadors, sinó als socis de les SICAV (Societat d’Inversió de Capital Variable), i d’altres

Per acabar, recomano que llegiu el comentari d’ahir, dia 8 de desembre de l’amic Josep Mª Bertran Teixidor al blog: http://tabrilde.blogspot.com